ΜΗΝΙΑΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΥΗΣΗΣ

Γενική αίματος
Γενική ούρων
Σάκχαρο
Γλυκοζυλιωμένη αιμοσφαιρίνη
Μέτρηση σωματικού βάρους
Τοξόπλασμα IgG IgM (αν δεν έχετε αντισώματα, κάτι που θα έχει φανεί στον προγεννητικό έλεγχο)
CMV IgG IgM (αν δεν έχετε αντισώματα)

 

 

Επιπλέον:

Έλεγχος αρτηριακής πίεσης (σε κάθε επίσκεψη)
Την 36η-40ή εβδομάδα γίνεται το καρδιοτοκογράφημα. Με αυτό παρακολουθούμε την καρδιακή λειτουργία του εμβρύου σε συσχέτιση με τη δραστηριότητα της μήτρας.
Από την 32η έως την 36η εβδομάδα, επισκέπτεσθε τον μαιευτήρα σας ανά 15ήμερο.
Από την 37η εβδομάδα, επισκέπτεσθε τον μαιευτήρα σας κάθε εβδομάδα.

 

 

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΕΜΒΡΥΟΥ

33η-40ή Εβδομάδα
Η ανάπτυξη του μωρού συνεχίζεται. Το δέρμα του γίνεται ολοένα και πιο απαλό και λείο και το χνούδι αποβάλλεται.

39η Εβδομάδα
Το μωρό παίρνει θέση με το κεφάλι προς τα κάτω.

 

 

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αποφύγετε να καταναλώνετε συκώτι ή παράγωγά του (π.χ. πατέ). Το συκώτι περιέχει μεγάλη ποσότητα βιταμίνης Α και ενδέχεται να βλάψει το μωρό.

 

 

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΣΑΣ

Κράμπες
Για τις κράμπες στην εγκυμοσύνη ενδέχεται να ευθύνονται τα χαμηλά επίπεδα μαγνησίου και ασβεστίου και η κατακράτηση υγρών λόγω της ελλιπούς κυκλοφορίας. Πιθανόν να έχετε συχνότερα κράμπες όσο προχωρά η εγκυμοσύνη.

 

 

Τι μπορείτε να κάνετε:
• Περπατάτε ξυπόλυτη στο σπίτι ή στην παραλία.
• Όταν παθαίνετε κράμπες, τεντώστε τα πόδια σας ή σηκώστε τα πέλματα προς τα πάνω (σαν «τσαρούχι») για να περάσει ο πόνος.
• Το μασάζ στα πόδια βοηθά στο να μειωθεί ο πόνος.

 

 

ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

Μπορείτε να συνεχίσετε την ήπια γυμναστική (περπάτημα, κολύμβηση σε καθαρή θάλασσα, yoga, pilates), με τις εξής προϋποθέσεις:
Να γυμναζόσασταν για αρκετό διάστημα πριν μείνετε έγκυος.
Να μην είναι έντονη και κουραστική η άσκηση και να γίνεται ήπια, χωρίς απότομες κινήσεις.
Να μην έχετε αιμορραγία ή άλλες επιπλοκές στην εγκυμοσύνη σας.
Να γυμνάζεστε με την παρακολούθηση ειδικά εκπαιδευμένης γυμνάστριας.

 

 

ΕΡΩΤΙΚΕΣ ΕΠΑΦΕΣ

Αφού συμπληρωθούν οι 37 εβδομάδες, μπορείτε να έχετε ερωτικές επαφές.

Made with love by mediacube